Smarkit Agency Webinar
Så sätter du en försäljningsdrivande marknadsbudget
Bygg starkare tillväxt med en genomtänkt marknadsbudget
För företag som har höga tillväxtmål blir det blir allt viktigare att se marknad som en affärspartner. Hur kommer det sig? Jo, det är genom samarbetet mellan marknad och sälj som de mest lönsamma affärsrelationerna kan byggas och det är också där som de mest attraktiva leadsen kommer in. Därför krävs en stark och genomtänkt budget för marknad så att insatserna kan fokusera rätt och nå försäljningsmålen.
Så, hur ska man egentligen tänka när man sätter en marknadsbudget?
Det går Smarkit Agency’s grundare och VD Niloo Lopez igenom i det här webinaret! Niloo har lång erfarenhet av att jobba med verksamhets- och målstyrning i stora organisationer och har ägnat mycket tid åt att sätta starka marknadsbudgets med fokus på försäljning. Hon berättar vad du borde inkludera för att nå bättre resultat och bygga grunden för starkare tillväxt.
Ta del av konkreta tips på insatser och poster, hur du ska prioritera mellan löpande aktiviteter och tidsbegränsade projekt, varumärke vs leads och mycket mer!
På 30 minuter kommer du lära dig:
Vilka poster du behöver ha med i budgeten för att bygga efterfrågan
Hur du ska fördela budgeten (leads v.s varumärke) så du maximerar effekten
Hur du ska budgetera marknadsinsatser för befintliga kunder kontra nya kunder
Vad du ska tänka på när du presenterar budgeten internt
Mer om talaren - Niloo Lopez, VD och partner på Smarkit Agency
Niloo har över 10 års erfarenhet från försäljning och affärsdriven marknadsföring samt transformationen av sälj- och marknadsorganisationer. Hennes drivkraft är att få ut maximalt värde för varje investerad krona i sälj och marknad.
Hon har en bakgrund som marknadschef inom konsultbranschen där leadsgenerering och varumärkesbyggande aktiviteter är grunden i den digitala kommunikationen. Idag driver hon byrån Smarkit Agency vars syfte är att hjälpa kunderna att växa lönsamt och långsiktigt via marknadsinsatser som gör skillnad.