Vi delar gärna med oss av
vår kunskap och våra erfarenheter
Hur kan inbound marketing, sales enablement och marketing automation hjälpa dig? Oavsett om du är ny inom området eller
vill nörda ner dig, så kan du hitta all kunskap du behöver för att komma igång med affärsdriven marknadsföring här.
Affärsplan vs Marknadsplan – Vad är egentligen skillnaden?
Även om syftet med båda planerna är att hjälpa företaget nå sina mål, skiljer sig dem åt i hur du tar fram dem, och vad deras uppgift är. I den här artikeln går vi igenom skillnaderna mellan en affärsplan och en marknadsplan och dessutom får du verktyg för att skapa dokument som leder till tillväxt!
Så löser Nordens främsta SaaS-bolag utmaningarna kring försäljning
I en rapport framtagen av Monterro (som investerar i och utvecklar B2B SaaS-bolag) ser vi att nordiska SaaS-bolag fortsatte att växa starkt under 2023, men har börjat 2024 betydligt mer försiktigt. Vad skiljer de framgångsrika bolagen från de som stannat av i sin tillväxt?
5 tips för att få till ett lyckat webinar
Webinarer har blivit ett viktigt verktyg för företag som strävar efter att engagera sin publik, erbjuda värdefulla insikter och öka sin marknadsnärvaro. Här får du våra 5 bästa tips på hur du skapar ett lyckat webinar.
ChatGPT vs. Gemini – Vad är skillnaderna?
ChatGPT är höjdaren som slog igenom 2022 och fick flera miljoner användare bara sina första dagar efter lansering. Under 2023 släppte även Google sin AI-chatbot Bard, som de sedan döpte om till Gemini. Här går vi in på vad som skiljer dem åt, och vilken som är bäst att använda i olika sammanhang!
8 SNABBA TIPS – Skriv bra reklamtexter som säljer
Vill du sticka ut ur bruset med reklamtexter som fångar din målgrupps intresse? Smart! Här är 8 tips på hur du får till rätt text, med rätt tonalitet till rätt personer.
Så tar du fram din Buyer Persona för B2B
Utan en tydlig Buyer Persona är risken stor att er marknadsföring blir spretig, riktas åt fel segment och har fel tonalitet. I denna artikel får du hjälp att ta fram en Persona för ditt företag.
Varför du ska bry dig om ditt Email Sending Reputation
Du skriver fantastiska e-postmeddelanden, men ändå får du inga resultat. Flera av mailen levereras inte till mottagarna och open raten är nästan obefintlig! Då bör du kolla ditt Email Sending Reputation.
Hur du navigerar i dagens komplexa landskap för B2B försäljning och marknadsföring
I den här artikeln intervjuar vi Niloo Lopez, VD och grundare för Smarkit Agency, för att ta reda på vilka stora utmaningar företag står inför när det gäller digital försäljning och marknadsföring - och hur man bör bemöta dem framgångsrikt.